Slim schenken

Uw bijdrage aan de IJsselmeervereniging is dus als gift aftrekbaar van de inkomstenbelasting. De IJsselmeervereniging is een zogenaamde ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling). Het registratienummer van de IJsselmeervereniging (RSIN) is 009872978. Door uw jaarlijkse bijdrage om te zetten in de periodieke gift gedurende minimaal vijf jaren, kunt u deze gift zonder fiscale drempel als gift aftrekken van uw inkomstenbelasting. Daardoor hebt u altijd een belastingvoordeel en wellicht is dat voordeel voor u aanleiding om uw jaarlijkse bijdrage aan de IJsselmeervereniging te verhogen.

Voorbeeld:
In de meeste gevallen is het belastingtarief in 2016 ca 40%. Bij een periodieke gift van € 40,- en 40% belastingvoordeel zijn de netto lasten voor u slechts € 25,-.

Slechts een eenvoudige overeenkomst is hier voor nodig. Een formulier voor deze overeenkomst kunt u onderstaand downloaden en uitprinten. Vult u dit formulier volledig in en stuurt u dat op naar IJsselmeervereniging, Antwoordnummer 2032, 8600 VB SNEEK. Een postzegel is niet nodig, maar mag wel. U krijgt een namens ons getekend exemplaar teruggestuurd voor uw eigen administratie. Vanaf 2016 kunt u dan uw bijdrage geheel aftrekken als periodieke gift.

Hier kunt u het formulier downloaden (273kB .pdf)

Informatie over ANBI Status
Informatie over Automatische incasso